Merhabalar,
Oyunda çok uzun zamandır bulunan ancak pek kimsenin bilmediği/kullanmadığı bir mekanikten bahsetmek istiyorum.
Ama öncelikle solo kasmanın avantaj ve dezavantajlarına kısaca değinelim;
8/8 partide kasmaya oranla yaklaşık 2/3 kadar veya daha az exp alırsınız. Doğal olarak level atlama süreleriniz uzar.
(Solo %2 alıyorken, ortalama bir 8/8 partide %3 civarı rahatlıkla alabilirsiniz.)
Solo kasarken güzel slot bulma ihtimaliniz düşüktür. Bolca KS ile, kucağınıza yerleşen diğer partiler ile debelenmek durumunda kalacaksınız.
Hikayenin sonunda, haklı olmanıza rağmen küfrü yiyen de siz olacaksınız merak etmeyin
Yavaş level atlamanız maddi anlamda faydalı olacaktır. Dengesiz dağılan droplardan kurtulmuş olacaksınız, ne düşerse sizin.
Aynı zamanda envanterdeki gold miktarının sürekli azalmak yerine düzenli olarak arttığına şahit olacaksınız.
Solo kasarken, 8/8'e göre toplamda daha az drop alırsınız çünkü drop sayısı kesilen yaratık miktarı ile doğrudan orantılıdır.
Bu noktada hatırlatmakta fayda var, kişi başı alacağınız drop sayısı solo kasarken daha fazla olacaktır.
Basit bir matematikle, 1 attacker başına saatte 10 drop alındığını varsayacak olursak, 8/8 partilerdeki force ve lure gibi roller sebebi ile 6 attackerlı bir partide kişi başı beklenen drop sayısı 60/8 yani 7,5 olurken solo kastığınızda 10/1'den 10 item drop alıyor olacaksınız. Bunlara partidekilere dağılma ihtimali olmayan SOX itemler de dahil olacaktır
Stone'lara para harcamayı bırakacak, setinizi kendi farmınız ile geliştirecek, hatta satış yaparak bunlardan ciddi paralar kazanmaya başlayacaksınız.
Belirttiklerim ışığında solo kasılmak level atlama hızınızı azaltacak ancak maddi anlamda büyük katkı sağlayacaktır. Temelde başka fark yoktur.
Peki, solo kasmaya kara verdik. Nerede, nasıl, ne giyerek kasacağız?
Öncelikle yine genelde yanlış bilinen bir noktaya değinmem gerek. Moblardan alacağınız expin en yüksek olduğu seviye, level farkının 9 ve 10 olduğu durumdur. 7-8 fark ile 11-12 fark aynı expi, 5-6 ile 13-14 aynı expi verecektir. Yani sırf karakteriniz dayanıyor, az yatıyor/yatmıyor diye gidip 20 level yüksek yaratıkları kesmeyiniz, kendinizi rezil etmeyiniz Level farkı arttıkça, Joymax'ın yaptığı açıklamaya istinaden, item drop rate'i fazlaca düşecektir. Kasacağımız yaratıkların kendi levelinizden mümkünse 9 ve/veya 10 level yüksek olması alacağınız exp'i maksimize edecektir.
Nasıl? Share/Share LTP ile.
Solo kasılmanın yegane püf noktası budur. Share/Share partiler, parti üyeleri yanınızda olsa da olmasa da, eğer ki kendinizden 5-6Lv yüksek yaratık kesiyorsanız aldığınız exp'i %50, 7-8Lv yüksek kesiyorsanız %70 ve 9-10Lv yüksek kesiyorsanız %90 oranında arttırır. Ve dediğim gibi, parti üyesinin yanınızda olup exp bölmesine gerek yoktur bu mekaniğin çalışması için. Yan charımızı Share/Share LTP kuracak şekilde ayarladıktan sonra 2/8 Share/Share partiniz ile 9-10Lv üstünüzdeki yaratıklar ideal slotlardır. Partinizi 8/8 yaparsanız bir extra %25 daha exp alırsınız.
Bu şekilde kasarsanız bir daha 4/4 LTP ile uzaktan yakından alakanız kalmayacaktır. FGW gibi yerlerde, zorunlu olarak seviyenize yakın yaratık kestiğiniz durumlarda ise 4/4 LTP daha mantıklı tabii ki.
Diğer bir konu, skill optimizasyonu. İnsanlar malesef 5 dakika ayırıp botlarını optimize etmiyor. Bunun sonucunda da istedikleri exp'i asla alamıyorlar. Hem solo hem de parti ile kasarken yaratıkların ölme hızlarına göre skill sıralaması yapınız. Bir INT Nuker için örneklendirmek gerekirse, 2 Lion veya Lion+Fırlatma ile ölecek yaratığa lütfen saniyelerce nuke çevirmeyiniz. Vakitten kazanıyor olacaksınız. Bu da hem maddi anlamda hem de exp anlamında gözle görülür bir iyileştirme olacaktır. Fırlatma ve Lion gibi kısa sürede hasar veren yetenekleri özellikle genel yaratıklar için kullanarak zamandan tasarruf edebilirsiniz.
Diyeceksiniz ki; kardeşim iyi hoş diyorsun da yanımdaki partilerden dolayı çıkacak olan 9Lv üstümün GP'si beni yer. Yiyemez arkadaşlar, skill ayarı yaparken özellikle büyük yaratıklarda (Giant/CP/GP gibi) stun, cold meteor gibi debuff skillerini kullanmayı unutmayın. Yaratıkların kalabalık olduğu yerlerde kasıyorsanız imbueniz her zaman cold olsun.
Unutmayın, vurduğunuz kadar exp alırsınız. 10k canı olan bir yaratığa 25k nuke atmak mantıklı değildir, ziyandır, rezalettir. 15k hasar ile alacağınız exp'i kaçırmış olursunuz. Daha küçük, seri skiller ile daha hızlı yaratık kesmelisiniz. Bu bağlamda kasarken yaratıktan yaratığa geçme sürenizi kısaltacak olan Garment set tercih edilebilir. Ancak; bottaki "kasarken diğer yaratığa ışınlanma" seçeneği Garment-Armor farkını minimize etmiş durumdadır çünkü karakteriniz kayarak gittigi için koşarken kaybettiğiniz süre çok çok azalmış oluyor. Kişisel tercihlerden ötürü (fiyat/performans) ben INT karakterimde Armor kullanıyorum.
Düzgün ifade edemediğim noktalar olabilir, belirtirseniz düzenlerim tekrar. Okuduğunuz için teşekkürler, bol droplar ve expler.
Oyunda çok uzun zamandır bulunan ancak pek kimsenin bilmediği/kullanmadığı bir mekanikten bahsetmek istiyorum.
Ama öncelikle solo kasmanın avantaj ve dezavantajlarına kısaca değinelim;
8/8 partide kasmaya oranla yaklaşık 2/3 kadar veya daha az exp alırsınız. Doğal olarak level atlama süreleriniz uzar.
(Solo %2 alıyorken, ortalama bir 8/8 partide %3 civarı rahatlıkla alabilirsiniz.)
Solo kasarken güzel slot bulma ihtimaliniz düşüktür. Bolca KS ile, kucağınıza yerleşen diğer partiler ile debelenmek durumunda kalacaksınız.
Hikayenin sonunda, haklı olmanıza rağmen küfrü yiyen de siz olacaksınız merak etmeyin
Yavaş level atlamanız maddi anlamda faydalı olacaktır. Dengesiz dağılan droplardan kurtulmuş olacaksınız, ne düşerse sizin.
Aynı zamanda envanterdeki gold miktarının sürekli azalmak yerine düzenli olarak arttığına şahit olacaksınız.
Solo kasarken, 8/8'e göre toplamda daha az drop alırsınız çünkü drop sayısı kesilen yaratık miktarı ile doğrudan orantılıdır.
Bu noktada hatırlatmakta fayda var, kişi başı alacağınız drop sayısı solo kasarken daha fazla olacaktır.
Basit bir matematikle, 1 attacker başına saatte 10 drop alındığını varsayacak olursak, 8/8 partilerdeki force ve lure gibi roller sebebi ile 6 attackerlı bir partide kişi başı beklenen drop sayısı 60/8 yani 7,5 olurken solo kastığınızda 10/1'den 10 item drop alıyor olacaksınız. Bunlara partidekilere dağılma ihtimali olmayan SOX itemler de dahil olacaktır
Stone'lara para harcamayı bırakacak, setinizi kendi farmınız ile geliştirecek, hatta satış yaparak bunlardan ciddi paralar kazanmaya başlayacaksınız.
Belirttiklerim ışığında solo kasılmak level atlama hızınızı azaltacak ancak maddi anlamda büyük katkı sağlayacaktır. Temelde başka fark yoktur.
Peki, solo kasmaya kara verdik. Nerede, nasıl, ne giyerek kasacağız?
Öncelikle yine genelde yanlış bilinen bir noktaya değinmem gerek. Moblardan alacağınız expin en yüksek olduğu seviye, level farkının 9 ve 10 olduğu durumdur. 7-8 fark ile 11-12 fark aynı expi, 5-6 ile 13-14 aynı expi verecektir. Yani sırf karakteriniz dayanıyor, az yatıyor/yatmıyor diye gidip 20 level yüksek yaratıkları kesmeyiniz, kendinizi rezil etmeyiniz Level farkı arttıkça, Joymax'ın yaptığı açıklamaya istinaden, item drop rate'i fazlaca düşecektir. Kasacağımız yaratıkların kendi levelinizden mümkünse 9 ve/veya 10 level yüksek olması alacağınız exp'i maksimize edecektir.
Nasıl? Share/Share LTP ile.
Solo kasılmanın yegane püf noktası budur. Share/Share partiler, parti üyeleri yanınızda olsa da olmasa da, eğer ki kendinizden 5-6Lv yüksek yaratık kesiyorsanız aldığınız exp'i %50, 7-8Lv yüksek kesiyorsanız %70 ve 9-10Lv yüksek kesiyorsanız %90 oranında arttırır. Ve dediğim gibi, parti üyesinin yanınızda olup exp bölmesine gerek yoktur bu mekaniğin çalışması için. Yan charımızı Share/Share LTP kuracak şekilde ayarladıktan sonra 2/8 Share/Share partiniz ile 9-10Lv üstünüzdeki yaratıklar ideal slotlardır. Partinizi 8/8 yaparsanız bir extra %25 daha exp alırsınız.
Bu şekilde kasarsanız bir daha 4/4 LTP ile uzaktan yakından alakanız kalmayacaktır. FGW gibi yerlerde, zorunlu olarak seviyenize yakın yaratık kestiğiniz durumlarda ise 4/4 LTP daha mantıklı tabii ki.
Diğer bir konu, skill optimizasyonu. İnsanlar malesef 5 dakika ayırıp botlarını optimize etmiyor. Bunun sonucunda da istedikleri exp'i asla alamıyorlar. Hem solo hem de parti ile kasarken yaratıkların ölme hızlarına göre skill sıralaması yapınız. Bir INT Nuker için örneklendirmek gerekirse, 2 Lion veya Lion+Fırlatma ile ölecek yaratığa lütfen saniyelerce nuke çevirmeyiniz. Vakitten kazanıyor olacaksınız. Bu da hem maddi anlamda hem de exp anlamında gözle görülür bir iyileştirme olacaktır. Fırlatma ve Lion gibi kısa sürede hasar veren yetenekleri özellikle genel yaratıklar için kullanarak zamandan tasarruf edebilirsiniz.
Diyeceksiniz ki; kardeşim iyi hoş diyorsun da yanımdaki partilerden dolayı çıkacak olan 9Lv üstümün GP'si beni yer. Yiyemez arkadaşlar, skill ayarı yaparken özellikle büyük yaratıklarda (Giant/CP/GP gibi) stun, cold meteor gibi debuff skillerini kullanmayı unutmayın. Yaratıkların kalabalık olduğu yerlerde kasıyorsanız imbueniz her zaman cold olsun.
Unutmayın, vurduğunuz kadar exp alırsınız. 10k canı olan bir yaratığa 25k nuke atmak mantıklı değildir, ziyandır, rezalettir. 15k hasar ile alacağınız exp'i kaçırmış olursunuz. Daha küçük, seri skiller ile daha hızlı yaratık kesmelisiniz. Bu bağlamda kasarken yaratıktan yaratığa geçme sürenizi kısaltacak olan Garment set tercih edilebilir. Ancak; bottaki "kasarken diğer yaratığa ışınlanma" seçeneği Garment-Armor farkını minimize etmiş durumdadır çünkü karakteriniz kayarak gittigi için koşarken kaybettiğiniz süre çok çok azalmış oluyor. Kişisel tercihlerden ötürü (fiyat/performans) ben INT karakterimde Armor kullanıyorum.
Düzgün ifade edemediğim noktalar olabilir, belirtirseniz düzenlerim tekrar. Okuduğunuz için teşekkürler, bol droplar ve expler.