Herkese tekrardan merhaba,tatiliniz nasıl geçiyor umarım dilediğiniz gibi bir tatil yaşıyorsunuzdur.
Bugün sizlere duyumlardan ve haberlerden daha çok kişisel düşüncelerimi sunmak istiyorum. Bildiğiniz gibi Silkroad online gençliğimizin oyunu ve bizim için ayrı bir yere sahip
Bu oyunu bırakıp başka bir çok oyunlarıda oynamış bir insan olarak SİLKROAD'I artık oyun olarak görmemeye başladım. Fakat ne yazık ki bu oyundan da kopamıyorum içimde bu oyuna dair büyük bir sempati var. Gençliğimde yaşadığım heyecan ve mutluluk 30 yaşıma merdiven dayasamda benim için hala dinmiyor. Bugün SİLKROAD 'ı sizlerle yaad etmektense bu oyunu nasıl kurtara bilirim gibi bir düşünceye sahipsem sadece benim için ne kadar özel olduğunun bir göstergesidir.
Sizlerde benim gibi artık Silkroad 'ın oyun olmaktan çıktığını düşünüyorsanız arkanıza yaslanın ve kendi fikirlerimi sizlere sunmama izi verin belki keşke böyle olsaymış diye bileceğiniz fikirleriniz varsada yorumlarda bana yazmayı unutmayın.
-OYUN SİSTEMİ:
KERVAN
Hepimizin ortak bir kanayan yarası bu oyun sistemi, kervan sisteminin değişmesi aslında banada olumlu geliyor fakat 3'lü yarış olarak adlandırılan bir mekaniği oyundan çıkarmak pekte güzel bir sonuçlar getirdiğini düşünmüyorum. Kervan sözlükteki anlamıyla dahi kara ticaretine verilen isimdir. Kervan daha çok düşük seviyedeki oyuncuların gold elde etme yöntemlerinin vazgeçilmezi iken şuan şuan job setinin bir makaniği haline gelmiş durumda. Bu sistemin değişmesinde, oyunun yapısınında değişmesinin payı büyük. Fakat her ne olursa olsun sadece bizler değil oyunu eskiden oynamış olan bir çok yabancı kişilerde bundan şikayetci.Birde işin başka bir boyutu var ki orası bu düşünceyi sahiplenen diğer oyuncuların göz ardı ettiği bir mesele oda oyunda 2011 yıllarına geri dönersek oyunda kervan çeken kısımın hayli azalmasıydı.Bu da gold bot furyasının artmasının ve kervandan daha fazla gold elde edilmesinin getirmiş olduğu bir durumdu.Erken tedbirler alınsa ve silk yükleyen gold botlar göz ardı edilmeseydi belki bu gün böyle bir meseleyi sizlere acıklamaya gerek kalmayacaktı.
Çözüm:
Kervan mekaniğini geri almak her ne kadar güzel sonuçlar doğuracak olsada bu durum çok kısa süre bilir. Kervan sistemini olduğu gibi geri almak yerine oyun içinde mekaniksel değişiklikler gidilmesi daha uygun olabilir. Misal kervan çekmek isteyen bir tüccarsınız ve zamanınızda kısıtlı bu durumda yarım saatinizi avcı aramak yerine avcı birliğinden sizlere avcı tahsis etmesini isteye bileceğiniz bir mekanik olsa ve avcı bulamamanız durumunda sizlere avcı merchan birlikleri tahsis edilse. Bu mekanik sizlerede gayet hoş gelmiyormu hem bu sayede oyundaki gold revizyonuda dengede tutulmasıda sağlanır hemde AVCI mesleği değerli hale gelir . Avcı birliğine yapıcağınız kervan başı komisyon hem malınızı korurken hemde gold değerini arttıran bir unsur olarak karşımıza çıkar. Bununla birlikte AVCI olarak oynamak isteyenler daha kolay kervan bulabilirler. Bir diğer getirilmesini istediğim mekanik ise MESLEK sisteminin oyun leveline bağlı olmaması, bildiğiniz gibi 30 level keran çekmek isteyen bir kişi karşısında 100 level bir HIRSIZ bulabiliyor buda sistemdeki bir haksızlık. Kervan çekmek için 140 level olmanıza gerek kalmadan kervanda dengeli bir eğlence elde etmenizi amaclayan bir yöntem düşündüm buda kervan mekaniğinin gerçek levellerle eşit olmaması bunun için oyuna eklenen Meslek ekipmanlarına silah ve yetenek tasarlamak ile geçiyor. Meslekteki rütbeniz arttıkça kullanabileceğiniz yetenek ve ekipmanda o doğrultuda artıyor bunun sizlere karmaşık geldiğinin farkındayım ancak bu oyundaki çeşitliliği arttıra bileceğimiz değerli bir unsur.
Tüccarların savaşamadığı ve sadece AVCI ve HIRSIZLAR ın kapıştığı bir düzen hayal edin üstelik seviye probleminiz olmadan saf yetenek usulü gerçekciliği arttıra bilinecek bir unsur (E-SPOR düzeni)
3. PARTİ YAZILIMLARIN YASAKLANMASI
3. Parti yazılım denince herkesin aklına direk bot gelicektir ve bir çok kişide benimle aynı düşünce içerisinde olmayacaktır. Çünki hepimiz işinde güçünde olan insanlarız ve oyunla ilgilene bilecek zamanı zar zor buluyoruz fakat her şeyi bota yaptırdıktan sonra oyun kavramı ortalıktan ucup gidiyor. Exp kasmak varken yapılan etkinliklerin veya kervan çekmenin bir anlamı kalmıyor. Herkes oyun içerisinde istediğini yapmakta özgür fakat oyun içerisinde 1 kişinin 8 li bir partiye sahip olması açıkcası 8 kişinin oyun oynamasına engel teşkil ediyor. Bir başkasının haklarını çiğnerken aynı şeyi sizin başınıza geldiğini düşünün. Bir diğer konu ise bot yüzünden oyunda sürekli zaman geçirmeye itilmeniz. Hali hazırda bende şuanki düzende bot kullanan bir bireyim ve oyunda sadece iş çıkışlarından sonra 1-2 saat zaman geçirmek için saatlerce beklemem gerekiyor buda benim için çok zor bir durum ki bir sonraki gün için dinlenmem gerekiyor bu nedenle oyunda sık sık bota bırakıp işe gittiğim günler oluyor ki o gün almam gereken exp miktarına ulaşa bileyim. Buda beni oyun oynama kısmından alıkoyan unsur, aylık bot paranız 3 ayda bir yüklediğiniz silk parası ve elektrik parasını bu söylediklerimden çıkartırsanız sizlere oyun namına bir şey kalmıyor.
Çözüm :
Oyuna 3. parti yazılımlarla girilmesinin önünün kesilmesi lazım bu söylediğim çok kolay bir yöntem olmamak la birlikte uygulanması için hali hazırdaki dosyalama türününde değiştirilmesi analmına geliyor. Günümüzde bir çok MMORPG dosya koruma yöntemleri araştırıyor elinizden alına bilinecek en ufak bir bilgi size tehlike teşkil edebilecek privateleri ve hacklenmeleri doğuruyor.Back door olayları büyük sirketlerin daima korkulu rüyasıdır ve ayrıca sizden para kazanma potansiyeli olan bir mekaniğide elinizden alıyorlar.Macro satmak, bildiğiniz üzere Macro sistemleri çoğu MMORPG de mevcuz örnek olarak KNİGHT ONLİNE , oyunda GMler o kadar aktif ki MACRO kullanmayan ve ya farklı tür yazılım kullanna oyuncuları oyunda geçte olsa tespit edebiliyorlar. Laki bu sistemleri geç fark etmek bir başarı değildir bunların önüne geçile bilinmelidir. Çözüm dosyalama türünün değiştirilmesi daha güvenli bir yapıya geçilmesi ve oyundaki hali hazırdaki macro sisteminin geliştirilip oyunculara sunulması gerekmektedir. Bu sayede oyunda adaletsiz dağılımın önüne geçilmesi sağlanıcak ve bireysel oyunculuk artıcaktır. Buna ek olarak oyuna bir telefon doğrulama sistemini getirilmesini ayrıca isterim, oyunda illegal yöntemler kullanmaktan ban yiyen kişiler ban kavramını daha ciddiye almaya başlaya bilirler ve çok hesap kullanan kişi sayısında bir nebze olsun azalma yaşanır. Bu düşüncelerimi lütfen kötü algılamayın oyunu oyun yapan unsurların çok uzağındayız ve uzak doğuda Bot kullanımını reddeden bir kitle varken bizler bot kullanımına daha çok teşvik ediyoruz.
RANK SİSTEMİ VE AKADEMİ SİTEMİNİN DEĞİŞMESİ
Bu iki başlığı aynı alan altında toplamamın bir nedeni var oyunda hali hazırda bir rank sistemi yok ve bu oyuncuların yapacağı aktiviteleri önemsizleştiren bir etken, eskiden REV6 gibi bir sitede SERVERIN en iyi çarlarını incelediğimiz bir sistem vardı ( zaten başımıza ne geldiyse rev6 gibi ummadığımız yerden geldi ). Oyun içindeki etkinliği ve rekabeti arttıran bir özellik olarak karşımıza çıkıyordu. Silkroad global sürümde rank sistemi bulunmuyor bununla birlikte oyunda aktivitelerde boş geçiyor. Diğer bir konumuz ise akademi sistemi eski düzende her ne kadar güzel olsada artık oyuna yeni kullanıcıların gelmemesiyle artık oyunun bir çilesi oldu. Honor buff almak isteyen kişiler sınırsız hesaplar açarak honor buff maining i yapıyorlar buda şehirlerde düzünelerce bekleyen boş akademi botlarını oluşturuyor ve serverın boşa şişmesine sebep oluyor. Bu sistem adaletsiz ve bana göre anlamsız kolay bir yapıya sahip oyun içinde değiştirilmesi gereken başlıca özelliklerden biride bu diye bilirim.
ÇÖZÜM
Aslında bana göre bu durumun çözümü çok basit oyuna RANK sisteminin eklenmesi ve HONOR sisteminin rank sisteminin bir parçası haline getirilmesi çok anlamlı olurdu. Böylece honor buff almak isteyen kişiler rank sisteminde kapışacak ve rekabet faktörü seviye atlayacaktır. Bununlara ek olarak KİNG buff sadece kale savaşında kale kuşatan guild sahiplerine direkt verilmesi Kale savaşlarınında dolu geçmesini sağlayacak bir etken olur. Ayrıca gereksiz server şişirilmelerinden de kurtulmuş oluruz. Bireysel oyunculuğu ön plana çıkara bilinecek güzel bir etken ayrıca oyunda ki etkinlikleride sürekli kullanmaya teşvik eden bir yöntem.
-YENİ GÖREV VE OLAY ÖRGÜSÜ-
Sizlere uzunca bot sisteminin kalkması gerektiğine yönelik zerzenişte bulundum fakat en önemli konuyu şimdi anlatıyorum. Zamanında , The Elder Scrolls V SKYRİM ve Witcher 2 ve 3 gibi efsane oyunları oynamış bir biri olarak olay örgüsü ve görevlerin ne kadar önemli olduğunu anlatmak istiyorum. Bu tür oyunların iyi olmasının ana nedeni seçimlerinizin oynayışına doğru ve dolaylı yoldan etki etmesi. Geleçek yıllarda bu oyunları kült yapım halini almasının ana nedeni bu oynanış yapısı olacak. Ben açıkcası çok seçimli farklı sonlara dayalı oyunların tutkunu biriyim , oynadığım oyunda bana verilen hikayeye dahil olup olmamak veya o hikayenin benim oyunuma etki etmesi sadece benim değil bir çok oyun severinde ortak noktası ve şuan ki piyasada olan MMORPG lerin (WOW hariç) GÖREV mantığı çok kısır ve oyuncuya bir şey katmıyor. Silkroad dan örnek vermek gerekirse orta seviyeden itibaren sizden görevleri tekrarlamanız isteniyor. Bir görevi yapıp o görevden iyi bir DENEYİM kazanmak istiyorsanız o görevi tekrarlamanız gerekiyor, yediğiniz yemeği 3 kere tekrar yemek gibi bir şey bu.
Tabi ki sadece bana böyle geldiğini düşünmüyorum oyuna başlatmak istediğim bir arkadaşıma oyunun amacı nedir diye sorduklarında onlara tatmin edici bir cevap veremiyorum. Düşünsenize bir görev yapıyorsunuz fakat yaptığınız görev sizleri etkilemekten daha çok zamanınızı alıyor karşılığında düşük bir DENEYİM puanı vererek sizi geri yolluyor
( ÖRNEK JANGAN CAVE GÖREVLERİ)
Peki hiç bizlere birşeyler katan görevler yok mu ,var elbet fakat oyunun geneline baktığınız da genel görev mantığı güzel görevleri geride bıraktırıyor ve artık yapıcağınız görevleride önemsemiyorsunuz.
Çözüm:
Oyuna yeni görevlerin getirilmesi ve oyuna olay örgüsünün eklenmesi gerekiyor sadece bununla sınırlı değil verdiğiniz kararların sizlerin oynayışınada etki etmesi gerekiyor. Bu düşüncem çok uçuk fakat yapılması imkansız bir şeyde değil hayal edin karakter seçim ekranındaki hikayeniz ile başlangıç köyüne geldiniz ve sizi karşılayan asker karakterin hikayesine göre konuşma yapıyor ardından olay örgüsü devreye giriyor savaşcı olmak için sizlerden bir takım görevler isteyerek sizleri olaya dahil ediyorlar. Ardından oynayış sitiliniz sizlere kalıyor tüccarlık yaparak geçiminizi sağlayıp iş kovalaya bilir görevleri takip ederek savaşcılık yolunda basamakları tırmana bilir yada oyundaki PK sistemindeki gibi bir mantık ile kaçak olarak sadece canavar avlayarak yaşamınızı sürdüre bilirsiniz.
Ne dersiniz sizcede düşüncelerim biraz uçuk değil mi?
Fakat sizlere sadece slotta mob kesip level atlamaktan daha çok farklı bir şeyler katan mantıklı ve tutarlı bir sistem olabilir. Ayrıten oyundaki parti penceresinin düzenlenmesi ile sizlerle aynı görevi yapmak isteyen birisini bulma bulmanız daha da kolaylaşa bilir...
-AVRUPA KARAKTER OYNANIŞINI ÇEŞİTLENDİRMEK-
Bu başlığı gördüğünüzde ne alaka dediğinizi duyar gibiyim hatta ne avrupası islam gelsin oyun anca düzelir dediğinizide fakat avrupa karakterleri yetenek bakımından kısır olan bir ırk bu kısırlığını yetenek ağaçını çeşitlendirmek yerine aynı skilleri güçlendirmekle bulmuşlar fakat sorun şu ki avrupanın sorunu oynanışında.
Sizlerinde bildiği gibi warrior buildi 4 buildin karışımı olan bir ırk (1 handed ,2 handed ,axe ve buffer ) bu 4 buildin karışık olması avrupayı aslında dengesiz kılıyor. Skill setinin yetersiz olması bufflarının daha çok pasiflerden oluşması warrioru sadece 2 Handed üzerinden tanımamıza neden oluyor. Aslında oyunu bilmeden başlayan çoğu oyuncu 1 handed a yöneliyor ve küçük bir hayal kırıklığına uğruyorlar. Çinlilerde Blader buildi gibi 1 Handed da daha çok savaş ağırlıklı olsaydı yada AXE ın skill seti daha kararlı ve ağır olsaydı. Bugünlerde çoğu kişinin dilindeki avrupa dengesizliğini konuşmuyor olurduk. Bu sadece warrior için geçerli bir konu değil oyunda dagger ve arbelat ta dengesiz o kadar dengesiz ki artık solo oynayan başarılı kişilerin çoğu direk dagger buildine yönelmiyor. Yine bahsetmiş olduğum oynanış yetersizliğinin bir sonucu
Çözüm:
Aslında çözüm biraz karmaşık fakat bu dengesizliğe bir çözüm olucağını düşündüğüm bir yöntemim var. Warior buildini 4 e bölmek.
Oynanış olarak farklı oynanış türlerini arttıra bileceğini düşündüğüm bir yöntem , bu sayede karkterlerin tek bir noktadaki oynanış yönlerini dağıtmış oluyoruz ki bu da avantajları olduğu kadar dez avantajlarınında çıkmasına yol açıyor. 1 hande 2 handed axe ve buff ı ayırarak farklı efektler vermek savaşlardaki oynanışada etki edicektir. Skill setleri olarak chinli buildine benzer bir yapıya geçmek ayrıca avrupaya oynanış sistemine eklene bilecek faklı kombinasyonlarıda arttıracaktır.
Skill seti olarak 2 handed klasik Sprint Assault skili ile hucum ederken, 1 handed yukarıdan atlama efekti gibi bir yöntemle daha görsel yönü ile iyi sersemletme uygulaya bilecek axe ise savaştığı kişiyi daha çok kendine çekmeye yarayan bir skill kullabilir böylece axe verilmeyen değerin bu oyunda daha çok verileceği düşünüyorum. Daha çok vahşi yönüyle savaşması gereken bir skill seti axe kullanmak isteyenleri sevindirebilir. Suana kadar söylediklerim Warrioru daha güçlü yapacağını düşüne bilirsiniz fakat warriorun dengesizliği sadece kimliği olmamasından kaynaklanıyor.
Bir diğer ayrılmasını istedğim build olan warrior Bufflarına gelelim Warrior buffları daha çok Warrior seti kullanan kişilerin savaşın arkalarına geçmelerine neden oluyor. Meydan muharebesi adı altında olan Skill setlerinin buffer özellikleri olması benim için tuhaf bir özellik o yüzden oyuna GÜRZ ekipmanının oyuna eklenmesi ve cleric gibi bir yetenek kitine sahip olması oynanış açısından farklılık katıcağını düşünüyorum . Ayrıca oyundaki build sayısında da artış olucak ve elde hali hazırdaki taslaklar ile kısa sürede yapımı tamamlana bilinecek. Biliyorsunuz gürz Silkroad da ilk kez düşünülen bir oyanış değil. Şuan bulamamıyorum ama uzun zaman önceki konsept tasarım resimlerinde sizlerde rastlamışsınızdır elinde gürz olan bir karakter resmi. Oynanış olarak oyuna farklılık katıcağı yönünde düşüncelere sahibim ve ayrıca o kadar item olmasına karşın oyananış tarzının az olmasına bir miktar çözüm olabilir.
Bir diğer build olan rogue class'ı oynanış yönünden zor olmasına karşın, pwp yönüyle ortaya daha çıkan dagger sınıfının daha çok arbelat ile solo tarafınıda arttırmak istemişler fakat bu durum bence hoş bir tutum değil. Arbelat sınıfı görünüş bakımından ne kadar hırsızlara daha yakın olsada kraliyet askerleri tarafından da kullanılan bir silahtı sınıflar arasında az da olsa farklılıklar bulunmakta. Bu yüzden arbelat daha çok kaçınma yetenekleri ve uzaktan mesafesini koruyarak saldırılar yapması, oyananışı değiştirebilecek farklı etkenler oluştura bilir. Bununla birlikte dagger ise daha çok sinsice atlayıp kill aldıktan sonra çıkabilecek bir yapıda olması daha iyi olabilir. Ustalaşması bakımından zor mekaniklerden bahsediyorum evet lakin oyunun oyun olması için bu tür mekaniksel değikliklere ihtiyacı var oynayan kişinin saatlerce aynı hareketleri tekrarlaması bir noktadan sonra insanları sıkıyor ancak düşünmüş olduğum sınıf değişiklikleri oyununuza farklılıklar ekleyebilir. '' E TABİ BUNLAR SADECE BENİM DÜŞÜNCELERİM'' AKLINIZA TAKILAN OLURSA YORUMLARDA BAN BİLDİRMEYİ UNUTMAYIN
-KUMARHANEYİ OYUNA EKLEMEK-
Silkroad ilk beta testlerini gerçekleştirirken oyunda kervan çekenlerin altınlarını değerlendirmek amacı ile oyuna ''JANGAN'' kumarhane sistemi eklemek istemiş.Tabi bugün farklı bir varyasyonu olan Magic Pop sistemi oyunda aktif fakat oyunun o versiyonundaki düşünülen kumarhane ile benim anlatmak istediğim kumarhane biraz farklı daha çok farklı türdeki bahisleri oynamak için gidile bilinecek bir mekan . Jangan daki kumarhane kısmına eklenecek bir NPC sizlere gold karşılığında bilet satıcak ve aldığınız biletleri günde 1 kere bozdurma şansınız olucak 10 da 1 bir ihtimal ile biletiniz tutarsa değerli etkinlik eşyası elde etmiş olucaksınız. Sadece bu da değil yapılan pwp eventlerinde bahis oynayarak paranızı 10 a katlaya bileceksiniz. Süresiz devam eden etkinlik gibi düşünün fakat bu daha çok oyuna altın enflasyonu oluşturmak amacı ile eklene bilinecek bir sistem ayrıca kumarhaneden etkinlikte elde edebileceğiniz itemler oyundaki dengeyi sarsmaması için ekipman olmaması gerekiyor. Bu fikrimi pek faydalı bulmayalirsiniz lakin sadece zaman geçirmek için dahi kumarhaneye uğrayıp farklı Bahislere oyun oynaya bilirsiniz...
-Şehir dışına POT tüccarı gelsin -
Bu konu kısa ve öz, oyunda görevler dışında sürekli silah tamiri ve pot almak için geri dönüyoruz anca kafamda daha çok zorlu ve gerçekci bir oyun yapısı düşünüyorum. Herkes aktif oynayacak sa sehire uzak mekanlarda satıcılar olması gayet hoş olurdu. Ayrıca uzak zindanların uzak köşelerine (JANGAN CAVE ) gelip gitmek pet sahibi olmayan insanlar için bir eziyet,adaletten bahsediyorsak oyunculara karşıda eşit olmalıyız. Bu boyutsal çöl eklemek ve ya yeni harita getirmek gibi orjinal ögeleri değiştirecek bir değişiklik değil ayrıca zamanıda kısaltan güzel bir etken olu
-YENİ IRK OYUNA DAHİL EDİLMELİ-
Bildiğiniz gibi uzun bir süre beklediğimiz bir yeni ırk furyası uzun süredir devam ediyor. Oyunun ilk aşamalarında gerçekten 3 ırk olarak yapımı düşünülsede şuan da dahil oyuna eklenmiş her hangi bir şey bulunmamakta, bununla birlikte her yıl beklentilerimiz bize büyük bir hayal kırıklığına uğratıyor. Joymax ın yönetim değiştirmesi oyunu tasarlayan asıl tasarımcı ekibin joymaxtan ayrılması yıllardır getirilen küçük ölçekli harita güncellemeleri ve 2 ırka uygulanan tek tarz kıyafet tasarımları. Her ne kadar artık çıkmayacağını bilsemde içimden oynanış çokluğunu arttırmak amacıyla yeni bir ırkın gelmesini çok isterim fakat bunu WEMADE den beklemek büyük bir süpriz olur. Ortalıklarda dolaşan wemademax ın yaptığı söylenen yeni bir harita olsada bu harita ileri dönemlerde ki cap değişikliğine uygulanacağını düşünülmekte. Muhtemel olarak İNDİA ''kesin bir bilgi değil'' olarak düşündüğüm bu harita yeni ırkın çıkışına işaret etmeyecektir.
Bildiğiniz gibi uzun bir süre beklediğimiz bir yeni ırk furyası uzun süredir devam ediyor. Oyunun ilk aşamalarında gerçekten 3 ırk olarak yapımı düşünülsede şuan da dahil oyuna eklenmiş her hangi bir şey bulunmamakta, bununla birlikte her yıl beklentilerimiz bize büyük bir hayal kırıklığına uğratıyor. Joymax ın yönetim değiştirmesi oyunu tasarlayan asıl tasarımcı ekibin joymaxtan ayrılması yıllardır getirilen küçük ölçekli harita güncellemeleri ve 2 ırka uygulanan tek tarz kıyafet tasarımları. Her ne kadar artık çıkmayacağını bilsemde içimden oynanış çokluğunu arttırmak amacıyla yeni bir ırkın gelmesini çok isterim fakat bunu WEMADE den beklemek büyük bir süpriz olur. Ortalıklarda dolaşan wemademax ın yaptığı söylenen yeni bir harita olsada bu harita ileri dönemlerde ki cap değişikliğine uygulanacağını düşünülmekte. Muhtemel olarak İNDİA ''kesin bir bilgi değil'' olarak düşündüğüm bu harita yeni ırkın çıkışına işaret etmeyecektir.
-Çözüm-
Buna hayalden ziyade gerçek bir çözüm önerim var Bildiğimiz gibi GAMEGAMİ , wemademax için dikkat edilmesi gerekilen bir pazar ortağı haline geldi. GAMEGAMİ silkroad TÜRKİYE ile oyuncuların sesini daha iyi ilete bilen bir şirket konumunda ve bu wemademax ında dikkatini çekiyor. Bu söylediklerimi kısa tutmak gerekirse yeni bir ırk istiyorsak bunu WEMADEMAX tan değil GAMEGAMİ den istememiz daha mantıklı olucaktır.
-ESKİ DÜZEN İTEMLERI VE BAĞZI SKİLLERİ DÜZENLEMEK-
Şimdiki konumuz Silkroad ı derinden değitiren mesele, artık oyunda yeni başladığınızda sizlere ıtem ve potion yardımı yapılmakta bu oyunu erken seviyelerinde işimizi kolaylaştıran bir unsur fakat oyunun gerçekciliğinide azaltan bir unsur ayrıca. Her ne kadar 70 levele kadar destek alsakta 70 levele kadar gelinen noktanın kolaylaşması ve zorluğun azalması demek . Bedava item ve DENEYİM Private mantığıdır . 70 level kadar item desteği vermek yerine eski düzendeki itemlerin rateleri ile oynana bilinir bağzı skiller erken seviyelerde etkili hasarlar vurulması için ayarlana bilinir. Eğer hala bunların bu kadar etkili olabileceği düşünülmüyorsa oyuna item kiralama sistemi getirile bilinir belli seviyedeki itemleri başlangıçta gold ile belirli bir süreliğine kiralanmasını sağlayan bir sistem. Ayrıca hem oyuncular arası değerli itemleri ucuz yollu olarak belirli bir süreliğine kiralamanızı sağlar ayrıca ticaret sistemini değiştiren büyük bir etken olarak karşımıza çıkabilir. Not: ben STALL sisteminin oyundan kısıtlanması taraftarıtım düzinelerce boş karakter stallda durarak serverda yer kaplıyor.Konsiye sisteminin desteklenip stall sisteminin kısıtlanması bana göre daha doğru bir hareket olur.
Aklıma şimdilik gelenler bu kadar aklıma gelen ve sizden gelen güzel düşüncelerle konuyu yeniliyce, eğer sizinde aklınızdan geçen bir yenilik olduğunu düşünüyorsanız lütfen yorumlarda belirtin.
Gelicek tartışmada görüşmek üzere herkese iyi oyunlar .......